گزارش

9938
سالگادو سرمربی تیم زیر 15 سال عربستان شد

پایه‌ها زیر نظر ستاره‌ها

سالگادو سرمربی تیم زیر ۱۵ سال عربستان شد

عربستانی ها در دو سال گذشته نه تنها جذب بازیکنان مطرح فوتبال جهان را در دستور کار خود قرار داده اند و ستاره های مختلفی از جمله کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفته اند، بلکه برای نیمکت تیم های ملی و باشگاهی خود نیز اقدام به جذب مربیان نامدار کرده اند.

به گزارش ایران ورزشی، از حضور استیون جرارد به عنوان سرمربی الاتفاق تا انتخاب روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی تیم ملی عربستان. در این میان، فرناندو هیرو کاپیتان اسبق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا هم به عنوان مدیر ورزشی النصر انتخاب شده و مدتی است در این تیم فعالیت می کند.

حضور چهره های مطرح در فوتبال عربستان باز هم ادامه دار است و میشل سالگادو که یکی از ستاره های بزرگ رئال مادرید و اسپانیا به حساب می‌آید و افتخارات پرشماری در لالیگا و اروپا به دست آورده و جزء نسل طلایی این باشگاه بوده، هدایت تیم فوتبال زیر 15 سال عربستان را برعهده گرفته است تا عربستانی ها برای تیم های پایه ای خود هم به سراغ این افراد نامدار بروند.

ابراهیم القاسم، دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان با سالگادو در مقر این فدراسیون در ریاض قراردادی امضا کرد تا او به ‌عنوان سرمربی تیم فوتبال زیر 15 سال سعودی‌ها، تا سال 2026 برنامه‌های این تیم را پیش ببرد.

سالگادو که مدرک مربیگری حرفه‌ای اروپا را هم دارد، پیشتر به‌عنوان مدیر فنی باشگاه پافوس قبرس و سرمربی تیم منطقه‌ای گالیسیا اسپانیا فعالیت می کرد و همچنین مقطعی در کادرفنی خاویر آگیره در تیم ملی مصر حضور داشت، حالا هدایت شاهین‌های آینده فوتبال عربستان را برعهده گرفت.

سالگادو در زمان بازیپری توانسته در رئال مادرید، بلکبرن و تیم ملی اسپانیا افتخارات زیادی به دست آورد و دستاوردهای زیادی داشت که مهم ترین آنها دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، چهار قهرمانی در لالیگا، سه جام حذفی اسپانیا و سوپرجام اروپا است.

تیم فوتبال زیر 15 سال عربستان شامل بازیکنان متولد سال 2009 و 2010 است که در انتظار مسابقات مهمی در سال‌های آینده مثل جام‌های آسیایی زیر 17 سال و زیر 20 سال و حتی جام ملت‌های آسیا زیر 23 سال و همچنین بازی‌های المپیک 2032 و جام جهانی 2034 هستند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش