مشهد زیر ضرب بارش های بی سابقه

استان‌ها

66355
مشهد زیر ضرب بارش های بی سابقه

این حجم از باران و تگرگ و چنین آسمان تاریکی طی ۲۰۰ سال گذشته در دومین کلانشهر ایران سابقه نداشته است.

به گزارش گروه استان های ایران آنلاین، بعد‌ از‌ظهر روز گذشته بازهم ابرهای سیاه آسمان مشهد را تاریک کرد و ساعتی بعد با بارش تگرگ و باران‌های شدید، سیلاب در چند خیابان اصلی این شهر جاری شد. این بار اما با توجه به هشدارهای هواشناسی و تجربه تلخ سیل چهارشنبه هفته گذشته، مدیران شهری مشهد در آماده‌باش به سر می‌بردند، بطوری که به گفته شهردار مشهد 6 هزار پرسنل شهرداری مشهد به همراه صدها خودروی امدادی قبل از آغاز بارش در آماده‌باش کامل بودند.

با توجه به سیل چهارشنبه هفته گذشته که با کشته شدن 11 نفر از مردم مشهد همراه شد، این بار ستاد بحران این استان و شهرداری در آماده‌باش کامل بودند و نقاط حادثه‌خیز، زیر‌گذرها، معابری که آب‌های سطحی جاری می‌شد و... قبل از آغاز بارش‌ها مسدود شدند.

 سرپرست مدیریت ‌بحران خراسان رضوی روز گذشته با اشاره به بارش 25 میلی‌متری در عرض نیم ساعت گفت: خیابان‌هایی که احتمال سیلاب در آنجا داده می‌شد، توسط پلیس مسدود و از تردد خودروها جلوگیری به عمل آمد.

با این حال در بسیاری از خیابان‌ها از جمله در بلوار جانباز، قاسم‌آباد، میدان فلسطین و... ترافیک سنگین شهری داشتیم.
عباسی نیشابوری با بیان اینکه بارش‌های اخیر در مشهد در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: بارش در منطقه قاسم‌آباد، بلوار شاهنامه، انتهای بلوار وکیل‌آباد، و پل زیرگذر وکیل‌آباد بسیار شدید بود. با توجه به اینکه ستاد بحران از ساعتی قبل از آغاز بارش‌ها به مردم مشهد هشدار داده بود که از خانه‌های خود خارج نشوند، این بار حجم خودروها و رفت و آمد مردم در خیابان‌ها کمتر بود و خودروهای امدادی توانستند در سریع‌ترین زمان به محل‌های وقوع سیلاب برسند. گزارش‌ها حاکی است شدت تگرگ و بارش‌ها به اندازه‌ای بود که شیشه چندین خودرو شکسته شد و سیلاب این بار هم یک خودرو در بلوار ناصری ر‌ا با خود برد. همچنین سیلاب باعث زیرآب رفتن بازار طبرسی در نزدیکی حرم شد. سیلاب شدید در میدان تلویزیون باعث کند شدن حرکت خودروها شد.

منطقه سیدی مشهد که در سیل روز چهارشنبه بیشترین آسیب را دید و تعدادی از ساکنان آن نیز کشته شدند، این بار نیز گرفتار سیلاب شد. اما این مرتبه با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شده بود، سیل به خانه‌ها آسیب زیادی وارد نکرد و جریان سیلاب با شدت از این منطقه خارج شد.

اما با شروع بارش و جاری شدن سیل میدان جهاد مشهد مسدود شد. همچنین با اعلام مرکز کنترل ترافیک مشهد و به دلیل سیلاب، تقاطع خلیج فارس این شهر برای جلوگیری از حوادث احتمالی مسدود شد. زیرگذر میدان امام علی(ع)، سه‌راه خیام به سمت میدان فلسطین و مسیر سه‌راه خیام به سمت میدان فلسطین و خیابان طالقانی نیز مسدود شدند.
همچنین جاده شاندیز بر اثر جاری شدن سیلاب مسدود شد. در منطقه الهیه مشهد که یکی از کانون‌های اصلی سیل روز گذشته بود، آب وارد برخی از خانه‌ها شد.

تصاویری که مردم از حرم امام رضا(ع) منتشر کردند نشان می‌داد که بارش شدید باران باعث سوراخ شدن سقف دارالقرآن حرم و آبگرفتگی در حیاط برخی از صحن‌های حرم شد.

خاص‌ترین تصویر روز گذشته بارندگی در حرم امام رضا(ع) نجات کبوتران حرم توسط مردم بود. برخی از زوار با مشاهده کبوترانی که بر اثر بارش تگرگ زخمی شده و بر زمین افتاده بودند، آنها را به نقاط مطمئن منتقل کردند. آخرین خبرها حاکی است ظرفیت کانال‌های خروج آب در منطقه توس مشهد رو به اتمام است و در صورت ادامه بارش آب کانال وارد معابر خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها