وزیر پاکستانی: جهان اسلام رهبری بزرگ را از دست داد

بین‌الملل

66794
وزیر پاکستانی: جهان اسلام رهبری بزرگ را از دست داد

«روبینه خورشید عالم»، وزیر تغییرات آب و هوای دولت پاکستان، با ابراز همدردی با ملت ایران درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، گفت: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، روبینه خورشید عالم در حاشیه حضور در سفارت ایران در اسلام‌آباد برای امضای دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد در سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و مردم پاکستان عزادار این فاجعه جبران ناپذیر هستند.

وی افزود: امروز ما در جهان اسلام یک رهبر بزرگ را از دست دادیم این قطعا یک ضایعه برای تمامی ملت‌های مسلمان است.

این مقام پاکستانی گفت: امروز در تمام کشور عزای عمومی است و پرچم پاکستان در سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی نیمه برافراشته خواهد بود. در این برهه سخت که هرگز قابل مقایسه با هیچ وضعیت دیگری نیست در کنار ملت بزرگ ایران هستیم.

وی اظهار داشت: این ضایعه را به ملت ایران و خانواده‌های محترم شهدا تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای رئیس جمهور فقید و همراهان شهید ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر و مسالت دارم.

روز گذشته نیز محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران و دیدار با سفیر کشورمان درگذشت شهادت‌گونه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیات همراه را تسلیت و دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط هلیکوپتر را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل