جلالی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

کناره‌گیری بایدن، ورق انتخابات آمریکا را به نفع دموکرات‌ها برمی‌گرداند؟

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

بین‌الملل

72648
کناره‌گیری بایدن، ورق انتخابات آمریکا را به نفع دموکرات‌ها برمی‌گرداند؟

کارشناس مسائل آمریکا گفت: با توجه به شتاب‌زدگی و روح پرخاشگری و انتقادی که نسبت به تزلزل جایگاه آمریکا در منطقه و دنیا به وجود آمده، اگر کامالا هریس مقابل ترامپ قرار بگیرد، شاهد پیروزی زودهنگام جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا خواهیم بود.

رضا جلالی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با ایران آنلاین اظهار کرد: نشست کنگره‌ای حزب دموکرات در حالی هفته آینده برگزار می‌شود که قرار است مهم‌ترین تصمیمات را درباره انتخابات پیش‌روی آمریکا اتخاذ کند.

جلالی ادامه داد: فشارهایی که بعد از ناکامی جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا در مناظره مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان از سمت دموکرات‌ها اعمال شد، موجب شد تا اعضای کنگره که متشکل از مجلس سنا و مجلس نمایندگان است به این نتیجه برسند که موجبات برکناری محترمانه بایدن که ۴۲ سال سناتور بوده و نقش بسیار پر رنگی در حزب دموکرات ایفا کرده را فراهم کنند.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به نقش برجسته بایدن در حزب دموکرات عنوان کرد: بایدن پیش از آنکه در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ معاون اول اوباما باشد، در کنگره آمریکا نقش بسیار پر رنگی داشت که بیشتر از ۴ دهه ادامه پیدا کرد و همین مسئله مانع شد که نمایندگان کنگره خواستار کناره‌گیری او به‌طور مستقیم باشند.

وی همچنین با اشاره به جایگزینی کاملا هریس به عنوان نماینده حزب دموکرات عنوان کرد: از آنجایی که کامالا هریس یک انگلیسی‌تبار است از مشروعیت و مقبولیت چندانی میان دموکرات‌‌های عضو کنگره برخوردار نیست و همین امر به حزب دموکرات ضربه خواهد زد و ممکن است که تصمیم نهایی حزب دموکرات شرایط را مشخص‌تر کند.

جلالی در ادامه به ترور ناکام ترامپ اشاره کرد و گفت: از آنجایی که جریان مقابل به دنبال حذف رقیب است، این ترور موجب شد که دونالد ترامپ به محبوبیتی دو چندان دست یابد تا جایی که این امر در آرای الکترال که همان رای نخبگان در کنگره است نیز مشخص است.

کارشناس مسائل آمریکا در پایان عنوان کرد: با توجه به شتاب‌زدگی و روح پرخاشگری و انتقادی که نسبت به تزلزل جایگاه آمریکا در منطقه و دنیا به وجود آمده، اگر کامالا هریس مقابل ترامپ قرار بگیرد، شاهد پیروزی زودهنگام جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا خواهیم بود.

به گزارش ایران آنلاین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد. او گفته که معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که از سمت خود کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقی مانده دوره خود تمرکز کنم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل