محسن زارعی گفت: میانگین نمره ۱۰ در امتحانات نهایی نماینده واقعبینانهای از میزان یادگیری دانشآموزان است و به معنای ضعف آموزشی نیست.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش پیشدبستانی بهویژه در مناطق کمتر برخوردار، گفت: پژوهشها نشان میدهد که حضور دانشآموزان در دوره پیشدبستانی موجب آمادگی بهتر آنها برای ورود به مدرسه و کاهش نرخ تکرار پایه میشود.
با آغاز طرح ملی عدالت آموزشی در خوزستان، ساخت ۶۵۶ مدرسه با بیش از چهار هزار کلاس درس در استان کلید خورده است؛ طرحی که با دستور رییسجمهور و با هدف رفع محرومیتهای آموزشی و حذف مدارس ناایمن در مناطق مختلف استان، با محوریت مشارکت مردمی و خیران در حال اجراست.
محسن زارعی گفت: سطح دشواری آزمون امتحانات نهایی طوری تنظیم میشود که طیف گستردهای از توانمندی دانش آموزان را بسنجد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل بیش از ۲ هزار اجتماع یادگیری و یاددهی و مشارکت بیش از ۳۲۲ هزار معلم در این طرح خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای بهره برداری مناسب از فناوری هوش مصنوعی چند گام در این وزارتخانه تعریف شده است، در نخستین مرحله دانشآموزان و معلمان با ادبیات هوش مصنوعی آشنا میشوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش در سال گذشته میلیاردها تومان بدهکار بود که خوشبختانه سه ماه قبل تمام آنها پرداخت شد. همچنین ۸۵ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است که در چند روز آینده دفترچه آزمون استخدامی اعلام میشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و برنامه درسی فعلی دانش آموزان حافظهمحور و منفعل است و باید به سمت آموزش مهارتمحور و فعال در مدارس حرکت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که جلوی هرگونه افراط و تفریط در آموزش و پرورش را میگیرم، گفت: در این زمینه کوتاه نخواهم آمد و بر رعایت شأن و منزلت فرهنگیان اصرار دارم.
سید مصطفی آذرکیش گفت: بیش از ۵۰ کانال در شبکه شاد با هدف توانمندسازی دبیران و دانش آموزان ایجاد شده است.
محسن زارعی گفت: پایین بودن میانگین نمرات امتحانات نهایی به معنای بحران در نظام آموزشی کشور نیست و باید با تحلیل علمی نتایج، این وضعیت را فرصتی برای بازنگری و اصلاح نگاه به آموزش دانست.
رضوان حکیمزاده با تأکید بر ضرورت تحول در محیطهای یادگیری، یادگیری تعاملی را گامی اساسی در راستای تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: ایجاد فضای یادگیری فعال و مشارکتی، بهویژه در مناطق محروم و دوزبانه، میتواند بستری مناسب برای پرورش مهارتهای کلیدی در دانشآموزان فراهم کند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ابهامات و مطالب مطرح شده در خصوص لو رفتن سوالات امتحانات نهایی ۱۴۰۴ گفت: موضوع لو رفتن سوالات امتحان نهایی را تکذیب میکنم.
علی فرهادی گفت: گرو نگه داشتن کارنامه و پرونده دانشآموزان در ازای شهریه ممنوع است.
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش درباره وقفه در شروع آزمون هماهنگ کشوری علوم تجربی پایه نهم اطلاعیهای صادر کرد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: طراحی سؤالات امتحانات نهایی صرفاً بر مبنای محتوای رسمی کتابهای درسی و ساختار علمی جداول هدف محتوا انجام میگیرد.
وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: دستورالعمل ثبت اطلاعات پروژههای مردمی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به تمامی استانها ابلاغ شود.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با معرفی دستگاه های ضعیف و برتر درگفت: سازمان فناوری اطلاعات، کمیته امداد، سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت آموزش و پرورش از بهترین دستگاه ها هستند.
مهدی نویدادهم با بیان اینکه در آزمونهای نهایی، نمرات دانشآموزان بین ۸ تا ۱۰ و میانگین کشوری نیز در همین حدود است گفت: این فقط زنگ خطر نیست، بلکه خود خطر است.
احمد محمودزاده با بیان اینکه تا هفته دیگر نرخ شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ خواهد شد گفت: خانوادهها در حال حاضر در ثبتنام دانش آموزان خود مشکلی ندارند، زیرا قرار بوده با نرخ شهریه سال گذشته، پیش ثبتنامها انجام شود.