آخرین اخبار اقتصاد
نقش سامانه هوشمند ثبت ‌سفارش در کاهش ارزبری کالاهای اساسی

نقش سامانه هوشمند ثبت ‌سفارش در کاهش ارزبری کالاهای اساسی

وزارت جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم علاوه بر حمایت از تولید محصولات کشاورزی با سیاست‌هایی همچون افزایش نرخ خرید تضمینی و اعطای تسهیلات به کشاورزان، واردات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است تا انبارها پر از این کالاها باشد و بازار دچار هیچ‌گونه نوسان و کمبودی نشود، به‌طوری که با وجود افزایش تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و تأمین کامل بازار از این محصولات، دولت بیش از نیاز مصرفی سالانه آنها روی به واردات آورده است.

جهش ۶۸ درصدی صادرات فولاد

«ایران» بررسی کرد؛

جهش ۶۸ درصدی صادرات فولاد

افزایش تولید فولاد نه‌تنها منجر به رونق اقتصادی و رفع نیازهای سایر صنایع می‌شود؛ بلکه رشد صادرات و ارزآوری در کشور را به همراه خواهد داشت. صادرات فولاد ایران شامل تمام مقاطع میانی نظیر شمش، بیلت و محصولات نهایی مثل تیرآهن و میلگرد می‌شود.

قیمت سکه افزایشی شد

قیمت سکه افزایشی شد

از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن در جریان سفر خود به فرانسه با ابراز تاسف از اینکه بسته نظامی چند میلیارد دلاری برای کی‌یف به علت مخالفت کنگره آمریکا به بن بست رسیده، به خبرنگاران گفت: این موضوع بدون شک ضروری است که آنچه اوکراینی‌ها برای دفاع از خود به آن نیاز دارند، به ویژه مهمات و دفاع هوایی را فراهم کنیم.

وی افزود: این دلیل دیگری است که درخواست بودجه تکمیلی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره [برای ارائه به اوکراین] باید در سریع ترین زمان ممکن برآورده شود.

بر اساس این گزارش، بایدن از مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است درخواست کرده که بسته کمک‌های نظامی و مالی را تایید کند، اما مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، ماه‌هاست این موضوع را با استناد به اولویت‌های داخلی به تعویق انداخته است.

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است هر بسته کمک‌های نظامی و بشردوستانه بین‌المللی باید شامل اقداماتی برای رسیدگی به امنیت در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

این درحالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که اگر کی‌یف این کمک‌ها را دریافت نکند، نیروهایش باید قدم به قدم «در گام‌هایی کوچک» عقب‌نشینی کنند.

بلینکن برای گفت‌وگو با مقامات ارشد فرانسه از جمله امانوئل مکرون به پاریس رفته است. وی پیش از دیدار با مکرون، با استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه گفت‌وگو خواهد کرد.

به نوشته رویترز، رئیس‌جمهوری فرانسه در بحبوحه ترس از ضعیف شدن اوکراین در جنگ به ویژه با کاهش حمایت ایالات متحده، در هفته‌های اخیر موضع جنگ‌طلبانه‌تری در قبال روسیه اتخاذ کرده است.

در همین حال، وزیر دفاع فرانسه به تازگی اعلام کرد که پاریس محموله‌ای شامل موشک‌های ضدهوایی آستر ۳۰ و صدها خودروی زرهی را به عنوان بخشی از بسته کمک دفاعی جدید خود به اوکراین ارسال خواهد کرد.

تصویب ساخت ۷ شهرک و ناحیه صنعتی جدید

تصویب ساخت ۷ شهرک و ناحیه صنعتی جدید

ایجاد ۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی جدید در استان‌های هرمزگان، اصفهان، کرمان و همدان با تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت.

کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۴.۳ درصد

کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۴.۳ درصد

بانک مرکزی اعلام کرد نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ طی یک روند نزولی به ۲۴.۳ درصد در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

نوسانات بازار ارز به زودی کاهش می‌یابد

کارشناس اقتصاد:

نوسانات بازار ارز به زودی کاهش می‌یابد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: نوسانات نرخ ارز که از عصر دوشنبه آغاز شد به زودی کاهش می‌یابد و قیمت‌ها به همان نرخ‌های قبلی باز می‌گردد.

بارش‌های بیشتر از حد نرمال در راه کشور

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خبر داد؛

بارش‌های بیشتر از حد نرمال در راه کشور

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به جز هفته آینده که بارش کشور کمتر از نرمال است، تا پایان اردیبهشت ماه بارش کشور در محدوده نرمال با گرایش به بیشتر از نرمال است.

۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون؛

۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۳۲ همت به ۴۳۱ هزار و ۴۰ متقاضی این تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

جابه‌جایی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای

جابه‌جایی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از جابه‌جایی پنج میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق ۵۸۱ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

قیمت جهانی نفت افزایشی شد

قیمت جهانی نفت افزایشی شد

امروز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

تردد در محورهای شمالی روان است/ ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل:

تردد در محورهای شمالی روان است/ ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران

بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل، تردد روان در محورهای شمالی و ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران مشاهده می‌شود.