جامعه نسبت به هر خبری درباره بنزین حساس است، بویژه اگر این خبر به رئیسجمهور منتسب باشد. به دلیل همین حساسیت، هر اظهارنظر، اتفاق یا گفتوگویی درباره بنزین و سازکارهای اقتصادی قیمتگذاری آن، بسیار مورد توجه مردم قرار میگیرد. نمونه جدید این توجه فراگیر، درباره یک ویدیوی کوتاه از رئیسجمهور رخ داد. کل این ویدیو ۵۷ثانیه و مربوط به جلسه تودیع و معارفه وزیر اقتصاد است.
دادهها نشان داد که صادرات تایلند در ماه جولای با افزایش تقاضای بازارهای مهم با سریعترین نرخ در ۲۸ ماه گذشته رشد کرد و وزارت بازرگانی پیشبینی خود را برای افزایش اندک در محمولهها در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق در استانهای ساحلی دریای خزر و دامنه البرز مرکزی طی امروز و فردا خبر داد و گفت: دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از امروز تا جمعه کاهش مییابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان وام اولی و وام ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پرداخت شد.
بررسی آمار سدهای کشور در آخرین ماه سال آبی جاری (شهریور) نشان میدهد که تا سوم شهریور میزان پرشدگی سدها با یک درصد کاهش نسبت به هفته قبل از آن به ۵۲ درصد رسیده است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی، آمار تجارت خارجی چهار ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد که براساس آن امارات متحده عربی بزرگترین مبدا واردات کالا به کشور است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه تقدیر بر این شد که تا پیش از پایان دوره گوی مسابقه را به همتی تقدیم کنیم گفت: در ابتدای دوره خزانه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بابت تنخواه بدهکار بود اما امروز حدود همین عدد خزانه از سازمانهای دیگری که در حوزه یارانهای عمل میکنند، طلبکار است.
با توجه به تهیه شیوهنامه جدید ارزشگذاری در گمرک به نظر میرسد که این شیوهنامه براساس ورود نهادهای ناظر به موضوع قاچاق پارچه و حساسیتهای پیش آمده طی چند سال اخیر تهیه و تدوین شده است.
در سه سال گذشته طی برگزاری سه اجلاسیه شورایعالی استاندارد با حضور رئیسجمهور، ۳۷ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده که تاکنون بیش از ۷۰ درصد آنها اجرایی شده است.
کاهش ۴ میلیارد دلاری قاچاق انرژی، برنامهای جامع و راهبردی میخواهد
طی روزهای گذشته انتشار فیلمهایی از قاچاق گسترده سوخت از مرزهای شرقی کشورمان بین کاربران فضای مجازی دست به دست شده است که به نظر میرسد این نظم گروهی در انجام قاچاق کار چند راننده وانت نبوده و اتفاقی نیست و کشورمان با یک شبکه مافیایی سازمانیافته روبهرو است. اگرچه برای کاهش قاچاق سوخت در سالیان قبل فعالیتهایی انجام شده، اما یکی از دلایل عدم مهار کامل آن، به تفاوت قیمت فاحش بین فرآوردههای نفتی در ایران و کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان برمی گردد.