آخرین اخبار اقتصاد
صرفه‌جویی در مصرف با احداث گلخانه‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد؛

صرفه‌جویی در مصرف با احداث گلخانه‌ها

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی منابع پایه‌ی آب و خاک را محدود و حفاظت از آن را با ایجاد کشت گلخانه‌ای از راهبردهای کشاورزی ایران دانست و بر توسعه گلخانه‌های تابع اقلیم با صرفه‌جویی ۴۵ درصدی در مصرف آب تاکید کرد.

دولت سیزدهم و ریل‌گذاری در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر

«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

دولت سیزدهم و ریل‌گذاری در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر

دولت سیزدهم در طول عمر سه ساله خود توانست با ورود به کلان پروژه انرژی های تجدیدپذیر فضایی را ایجاد کند تا در سال های آینده بخش عمده ای از انرژی کشور از این ظرفیت تامین و بخش قابل توجه ای از انرژی که با اتکا به سوخت های فسیلی تامین می شود به مدار تجدیپذیرها وارد گردد.

پرتاب ۲ ماهواره در تیر ماه/ ۳۰ ماهواره در دست طراحی و ساخت است

پرتاب ۲ ماهواره در تیر ماه/ ۳۰ ماهواره در دست طراحی و ساخت است

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه‌ریزی برای پرتاب ۲ ماهواره در تیرماه خبر داد و گفت: سازگاری و تست‌های مشترک پرتاب و پرتابگر جزو موضوعات مهم و حساس است که گاهی به دلیل برخی مسائل فنی ممکن است پرتاب دچار تاخیر شود، اما اکنون تست‌های سازگاری میان ماهواره و پرتابگر در حال انجام است.

کریدور ریلی رشت- کاسپین محور تحول تجارت ایران با همسایگان

کریدور ریلی رشت- کاسپین محور تحول تجارت ایران با همسایگان

توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت، در سه سال اخیر و تا سال‌ها بعد به‌خاطر پیگیری‌های رئیس‌جمهور ‎شهید است که افزایش دیپلماسی اقتصادی بر مبنای توسعه ارتباطات تجاری و حمل و نقل را راهبرد رشد درآمدهای پایدار کشور قرار داد. در مدت سه سال تحولاتی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقلی و ترانزیتی کشور رخ داده که سال‌ها بدون تغییر مانده بود.

روایت معکوس از کاهش فقر در مناظره

روایت معکوس از کاهش فقر در مناظره

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه در دومین مناظره انتخاباتی با محور اقتصادی نسبت به مسأله فقر و اختلاف طبقاتی موضوعاتی را بیان کرد و آمارهایی را نشان داد که بهبود شرایط در دولت سیزدهم را سانسور کرده و به کارنامه تیم فعال در ستاد خود که در دهه ۹۰ وضعیت فقر و نابرابری را در دولت روحانی تشدید کردند هیچ اشاره‌ای نکرد. بهتر است هنگام ارائه نظرات و آمارها، روایت صحیحی از وضع موجود، تغییرات به وجود آمده و بانیان تشدید فقر در یک دهه گذشته ارائه شود. برای ارائه تصویر دقیق‌تر وضعیت فقر  در دهه ۹۰ را که کارنامه واضح فعالان ستاد پزشکیان است مرور کرده و تغییر روند آن در دوران عمر دولت سیزدهم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شارژ سهمیه بنزین تیرماه

شارژ سهمیه بنزین تیرماه

۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد جمعه (یکم تیر) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

استقبال کشورهای عضو سازمان شانگهای از بسته پیشنهادی ایران در  حوزه انرژی

استقبال کشورهای عضو سازمان شانگهای از بسته پیشنهادی ایران در حوزه انرژی

سازمان همکاری‌ شانگهای از جمله سازمان‌های مهم بین‌المللی است که توانسته با سیاست‌های خود نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کشور‌های عضو و حوزه مدیریت بازار انرژی ایفا کند، سازمانی که جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ و به دنبال پیگیری‌های دولت سیزدهم به صورت رسمی به عضویت آن درآمد و اکنون به یکی از بازیگران کلیدی این سازمان به ویژه در حوزه انرژی تبدیل شده است.