آخرین اخبار چندرسانه‌ای
راه آینده ما به همراه سه هشدار برای آگاهان فرهنگی

راه آینده ما به همراه سه هشدار برای آگاهان فرهنگی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: مسأله پرمناقشه «دولت فرهنگی» یا «فرهنگ دولتی» از ابتدای دهه ۱۳۷۰ به ادبیات سیاستگذاری کشور راه یافت و امروزه نیز با تحولات جدید سیاسی بسیار از آن سخن می‌گویند. روشنفکران غربزده که از ابتدای انقلاب در سودای لیبرالیسم فرهنگی بودند، دوباره با طرح مفاهیم انحرافی سعی می‌کنند در آستانه استقرار دولت جدید، تفسیری غلط از این مسأله پرمناقشه ارائه دهند.

سخنی با رئیس‌جمهور منتخب

سخنی با رئیس‌جمهور منتخب

یک هفته از انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری ایران می‌گذرد. در این یک هفته، بخشی از وقت رئیس‌جمهور به ملاقات‌های مسئولان و قاعدتاً بخش مهمی از آن به بررسی و گفت‌و‌گوهای ناظر به تشکیل دولت جدید گذشته است که این روند تا روز تنفیذ و پس از آن ادامه خواهد یافت.

دولتمرد

دولتمرد

در ۵۰ روز اخیر که ایران روزهای ویژه‌ای را سپری کرد، یک اسم بارها تکرار شد: محمد مخبر. مخبر در دولت سیزدهم فراتر از معاون اول رئیس‌جمهور، فرمانده اقتصادی دولت هم بود. این مسئولیتی بود که از سوی شهید رئیسی به او تفویض شده بود تا جهش‌های اقتصادی و اقدامات انقلابی دولت در حوزه‌های کلان اقتصادی، همچون گاز، پتروشیمی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و طرح‌های آبرسانی با جدیت بیشتری دنبال شود. مخبر که به گواه آمارها و عملکرد دولت سیزدهم در این مسئولیت به‌خوبی عمل کرده بود، پس از حادثه سقوط بالگرد و شهادت شهدای خدمت، مسئولیت سنگین‌تری را بر دوش گرفت. او در غیاب شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، سرپرست قوه مجریه و رئیس دولت بود. اکنون و در شرایط جدید، نقش او جدی‌تر، مسئولیت او مضاعف و کار او بیشتر شده بود.