گزارش

9423
بحران مدیریت در پاراجودو

آتش زیر خاکستری که شعله‌ور شد

بحران مدیریت در پاراجودو

پاراجودوی ایران در دوره گذشته پارالمپیک دو طلا گرفت اما حالا با بحران مدیریت در مجموعه پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان در دو ماه مانده به شروع بازی‌ها هر سه عضو تیم ملی به جای حضور در مسابقات گرجستان راهی کمیته انضباطی شدند.

کمتر از هفتاد روز دیگر تا شروع بازی‌های پارالمپیک زمان مانده و در این مدت حالا پاراجودو با یک بحران عجیب روبرو شده است. بحرانی که به جای مدیریت با تصمیمات غلط و شعاری یک معضل اساسی برای تیم ملی پاراجودو شد و به جای این‌که تیم راهی مسابقات گرجستان شود، حالا اعضای تیم باید در کمیته انضباطی شوند.

فدراسیون نابینایان و کم بینایان سالهاست با یک مدیریت کار خود را جلو می‌برد و دریغ از اندکی تغییر و تحول و یا ایجاد تنوع در برنامه‌ها همین روند باعث شد تا تیم پارادوومیدانی هم دچار مشکل شد و حالا مشکلی بزرگتر در تیم جودو به وجود آمده است. سه ورزشکار پاراجودو یعنی وحید نوری، میثم بنی طبا و موسی غلامی در اعتراض به عملکرد سرمربی تیم ملی در اردوی تیم ملی حاضر نشدند و اعلام کردند که کادرفنی تیم ملی نیاز به تغییر و تحول دارد.

کادرفنی تیم ملی پاراجودو با محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده به عنوان سرمربی و علیرضا امینی به عنوان مربی تشکیل شده است. این دو نفر سالهاست که با هم کار می‌کنند و روزهای طلایی جودوی ایران را با مدیریت محمد درخشان به عنوان رئیس فدراسیون جودو رقم زدند اما بعد از اتفاقاتی که در جودو رخ داد؛ هر دو با هم راهی پاراجودو شدند اما بعد از چند سال کار در پاراجودو عملکرد نسبتا خوب در پارالمپیک توکیو که دو مدال طلا به دست آوردند؛ حالا باعث و بانی یک برحان در آستانه پارالمپیک شدند. شاید در خواست سه جودوکای ملی‌پوش مبنی بر تغییر کادرفنی غیرحرفه‌ای به نظر بیاید اما واقعیت این است که این بحران برای الان نیست و از هشت ماه پیش شروع شده اما فدراسیون به جای رفع آن زمان را از بین برده است. بعد از بازی‌های هانگژو و دوپینگی شدن چند نفر در جودو، این بحران شروع شد اما هم فدراسیون و هم کمیته ملی پارالمپیک با سکوت خود زمان را از بین بردند. حالا در دو ماه مانده به شروع بازی‌ها کاسه چه کنم به دست گرفتند.

وقتی در هانگژو بحث دوپینگ مطرح شد چرا پی ماجرا را نگرفتند تا بدانند دلیل چه بوده؟ همیشه در ماجرای دوپینگ صد درصد ورزشکار مقصر است اما فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک پای خود را کنار کشیدند.  


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش