وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۷۰۰ واحد آموزشی و پروژه آموزشی آماده بهرهبرداری برای استفاده دانشآموزان در سطح کشور است گفت: ۸ هزار کلاس درس و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان صرف این پروژهها شده است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به عدالتآموزشی، به رتبهبندی استانهای کشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک معلم با انگیزه و برخوردار از صلاحیتهای لازم، جای همه نداشتههای ما را پر میکند. مسئولیت معلم بسیار ارزشمند و سنگین است چرا که خدا بالاترین و سختترین ماموریت را به پیامبر اسلام (ص) داد.
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیرکل آیسسکو، طراحی سازوکار انتخاب سالانه برترین معلم جهان اسلام، اعطای جایزه معلم نمونه جهان اسلام، ایجاد اتحادیه علمی و فرهنگی دانش آموزان جهان اسلام و المپیاد علمی آموزشی دانش آموزان جهان اسلام را پیشنهاد کرد.
در جلسه ای درباره تأمین و تولید کاغذ مناسب کتب درسی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، مسایل و مشکلات مرتبط با اختصاص اعتبارات مورد نیاز تامین کاغذ کتب درسی و همچنین تولید پایدار و با کیفیت کاغذ بحث و تصمیمگیری شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانوادهها نگران ثبتنام فرزندان خود نباشند، گفت: قول می دهم که هیچ دانشآموزی بدون کلاس و مدرسه نماند و همه دانشآموزان در مدارس ثبتنام شوند.
وزیر آموزش و پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نمایشگاه زنگ مهر در تهران بازدید کردند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعت شروع کار مدارس همانند سال گذشته است، گفت: کمبود معلم برای کلاس اول ابتدایی نداریم و اگر هم باشد، بلافاصله تامین نیرو میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش ۴ ماموریت ویژه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه را تبیین و تشریح کرد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه احیا و به رسمیت شناختن مراسم صبحگاهی در دستور کار همه مدارس باشد چراکه یک رفتار تربیتی و موثر در تقویت هویت ملی دانشآموزان محسوب می شود، گفت: احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که باید جدی گرفته شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مشکلاتی که در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی داریم ناشی از غفلت در نظام تعلیم و تربیت در طول سالیان گذشته بوده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین مدرسهساز بزرگترین پشتوانههای فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامههای جامع در زمینههای مختلف شامل فراهم کردن فرصتهای یادگیری برای همه دانشآموزان و تقویت عدالت آموزشی و برنامههای فرهنگی و ورزشی در مدرسهها، به روز رسانی و نوآوری در فرآیندهای آموزشی و پرورشی و ارتقای کیفی زیرساختهای فیزیکی بویژه در مناطق محروم تدوین و اجرا خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بر بازگشایی امن و موفق مدارس در مهرماه ونقش پذیری دانش آموزان در فرآیند های تصمیم سازی و تصمیم گیری تاکید کرد.