پاسخ سازمان ملی سنجش به یک سوال/ چرا ثبت‌نام کنکور امکان ویرایش ندارد؟

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

69686
پاسخ سازمان ملی سنجش به یک سوال/ چرا ثبت‌نام کنکور امکان ویرایش ندارد؟

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور توضیحاتی را درباره اینکه چرا ثبت‌نام در کنکور امکان ویرایش ندارد، ارائه کرده است.

گروه اجتماعی ایران آنلاین، این روزها بحث کنکور و آزمون سراسری نقل مجلس همه داوطلبان و گروه‌های آزمایشی سال ۱۴۰۳ شده است. ثبت‌نام برای آزمون سراسری از ابتدای فروردین‌ماه انجام شده و با تمدیدهای صورت گرفته در آخر فروردین‌ماه پایان یافته است. داوطلبان در این سه بار مهلت باید با توجه به اطلاعیه‌های سازمان ملی سنجش عمل کرده و گروه آزمایشی خود را مشخص می‌کردند.

با این حال؛ برای داوطلبی این مشکل پیش آمده که در مرحله سوم، گروه آزمایشی خود را به اشتباه وارد کرده و با توجه به پایان مهلت تعیین شده دیگر امکان ویرایش اطلاعات را نداشته است. این موضوع حواشی بسیاری را در میان برخی داوطلبان و فضای مجازی در برداشته است.

در این راستا علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین در واکنش به این حواشی گفت: ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه‌ای که از  سال گذشته اطلاع رسانی شده  از ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و پس از سه بار تمدید در ۳۰ فروردین‌ماه پایان یافت‌. در آن زمان در تمامی اطلاعیه‌ها بارها به داوطلبان تاکید شده بود که در ثبت مشخصات ثبت‌نام و آزمونی خود دقت کافی داشته باشند، چون بعد از پایان مهلت ثبت‌نام امکان ویرایش در تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به اختصاص شماره داوطلبی به داوطلبان، حوزه بندی و آغاز قرنطینه چاپ و شخصی سازی شدن دفترچه سوالات و پاسخنامه‌ها امکان تغییر گروه‌های آزمایشی و حوزه امتحانی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نبوده و قابل اجرا نیست.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه