صددام؛ تقلید ناشیانه از فرمول‌های موفق یا سقوط سینمای کمدی

منتظری در گفت‌وگو با ایران آنلاین عنوان کرد؛

صددام؛ تقلید ناشیانه از فرمول‌های موفق یا سقوط سینمای کمدی

منتقد سینما اظهار کرد: صددام یک تقلید ناشیانه از فیلم فسیل است که سعی می‌کند برای خنده گرفتن از مخاطب به هر کاری دست بزند و همه اینها باعث شده تا «صددام» تبدیل به یک فیلم کلیشه‌ای و مخصوص گیشه تبدیل شود.

هنر

«گیج‌گاه» فیلمی برای خنده صرف نیست/ فیلمی که سوپرمن ندارد

«گیج‌گاه» فیلمی برای خنده صرف نیست/ فیلمی که سوپرمن ندارد

فیلم «گیج‌گاه» اولین اثر عادل تبریزی، از ذره‌بین نگاه روانشناسان و مشاوران گذشت و آنها معتقدند این اثر سینمایی فیلمی نیست که فقط دنبال خنداندن مخاطب باشد. فیلمی که ابرقهرمان ندارد؛ قهرمانان قصه تصمیمات مهمی می‌گیرند که دور از هیاهو به تصویر کشیده می‌شوند.

هنر

جواد یحیوی: ۱۸ سال است با تلویزیون همکاری نداشتم/ مردم غمگین، کمدی را انتخاب می‌کنند

جواد یحیوی: ۱۸ سال است با تلویزیون همکاری نداشتم/ مردم غمگین، کمدی را انتخاب می‌کنند

سیدجواد یحیوی؛ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با اشاره به اینکه ۱۸ سال است در تلویزیون حضور نداشته است، گفت: آن زمان فرد دیگری بودم، امروز تئاتر فضاهای درونی‌تری برای من ایجاد می‌کند.

هنر

ساعد سهیلی و کاظم سیاحی روی پرده سینمایی در فرانسه

ساعد سهیلی و کاظم سیاحی روی پرده سینمایی در فرانسه

مراسم افتتاحیه نخستین دوره جشنواره «سینمای ایران، ورای مرزها» در پاریس در تاریخ ۲۷ ماه می برگزار می‌شود. یکی از فیلم‌های ایرانی که در این رویداد به نمایش درمی‌آید «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی با بازی ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، کاظم سیاحی و همایون ارشادی است.

هنر

بهروز افخمی: سینما پیر شده / فیلم‌های خشنی مثل «قاتل و وحشی» نجات‌بخش سینما هستند

بهروز افخمی: سینما پیر شده / فیلم‌های خشنی مثل «قاتل و وحشی» نجات‌بخش سینما هستند

بهروز افخمی که این روزها فیلم «صبح اعدام» را روی پرده سینماها دارد، با بیان اینکه سینما از اوایل قرن بیستم و یکم دیگر پیر شده می‌گوید: سینمای ایران برای خارج شدن از رکود نیازمند تولید فیلم‌هایی است که جزو ذات سینما هستند و اگر اجازه داده شود فیلمی مثل «قاتل و وحشی» اکران شود به شرایط فعلی سینمای ما کمک می‌کند.

هنر

هر نقدی سیاه‌نمایی نیست

درباره بازنمایی تصویر مردم در فیلم‌های اجتماعی

هر نقدی سیاه‌نمایی نیست

یکی از مفاهیم و مؤلفه‌های مناقشه برانگیز در سینما بازنمایی تصویر مردم در فیلم‌هاست و نقدی که همواره برخی به آن تصویر دارند و به بازنمایی تصویر مردم در این فیلم‌ها معترض بوده و آن را مخدوش کردن عزت و جایگاه مردم و تحقیر آنها می‌دانند و آن را ذیل سیاه‌نمایی تعریف می‌کنند.

هنر