تلویزیون پس از پشت سر گذاشتن سال پُراتفاق ۱۴۰۳ در شش ماه نخست، نیمه دوم سالِ گذشته را کمی آرامتر با تمرکز بر بالا بردن کیفیت آثار تولیدی گذراند. با این همه به اقتضای شرایط رسانه، شش ماه دوم سال ۱۴۰۳ هم چندان از حاشیهها دور نبود.
گیشه سینمای ایران در همین آغاز سال جدید نتوانست انتظارات را برآورده کند و باوجود تنوع ژانرها با افت مخاطب همراه بود. برخی صاحبنظران معتقدند افرایش قیمت بلیت سینما، همزمانی ماه رمضان با تعطیلات نوروز و... در این مسئله تاثیرگذار بودهاند.
ردیف موسیقی ایرانی و موسیقی بخشیهای خراسان در میان آثار ثبتشده ایران در یونسکو، جایگاه ویژهای دارند. این سنتهای موسیقایی، با وجود تفاوت در ساختار و اجرا، حامل اصالت، تاریخ و احساسات مردم ایراناند.
تغییراتی که منتقدین «پایتخت۷» از آن صحبت میکنند، همگی در این فصل اتفاق افتاده تا تنابنده و تیمش ضمن حرکت بر روی ریل مسائل روز زمانه خویش، بر تصویر خانوادهای ایرانی تاکید کنند که هنوز دغدغه کنار هم بودن دارند.
حالا دو سال از مرگ ناباورانه و بهت برانگیز کیومرث پوراحمد میگذرد؛ نامش کیومرث بود اما پوراحمد همه را یاد مجید میاندازد؛ قصههای مجید و ماجراهایش که نهتنها بخشی از خاطره جمعی مردم است که انگار بازتابی از هویت نوجوانان ایرانی را هم در خود نهفته دارد.
پرترههای خیرهکنندهای که «ونگوگ» از خانوادهی یک پستچی خلق کرده است، پس از مدتها دوباره کنار هم قرار گرفتهاند و اکنون به عنوان سوژه یک نمایشگاه بیسابقه در موزه هنرهای زیبا بوستون به نمایش گذاشته شدهاند.
با شروع نیمه دوم فروردین ماه نمایشهای تازهای اجرای خود را آغاز میکنند و چهرههای شناختهشدهای همچون رویا افشار، لیلی رشیدی، بهنام تشکر، کمند امیرسلیمانی، شهره سلطانی، مونا فرجاد، سید جواد یحیوی و ... روی صحنه میروند.
از روز ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ هزار نفر از نمایشگاه آثار پیکاسو با عنوان «پیکاسو در تهران» در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.
بازیگر و صداپیشه سینما و تلویزیون گفت: اصلا نقش اولی بودن و متراژ نقشها برای من مهم نیست، من عاشق نقشهایی هستم که به من بگویند برو دنبالش و پیداش کن اما همانها هم نیستند.
پردیس تئاتر شهرزاد که از پنجم فروردین اجراهای خود را آغاز کرده، با میزبانی از هشت نمایش متنوع به استقبال سال جدید رفته است. با ورود به نیمه دوم فروردین، نمایشهای تازهای به برنامه اجراهای شهرزاد اضافه میشوند.
پایتخت هفت را فقط نمیتوان یک سریال تلویزیونی دانست که این سریال، خود تلویزیون را از بحران مخاطب دستکم به شکل موقت نجات داد و بار دیگر پای تماشای تلویزیون کشاند.