
جایزه «نشان اردیبهشت» بعد از ۱۰ سال احیا شد؛
اقدام برای توسعه ادبیات گرافیک
ششمین دوره جایزه «نشان اردیبهشت» با هدف توسعه ادبیات گرافیک، تقویت نظرورزی و ترویج نوشتار تخصصی در حوزه طراحی گرافیک بعد از ۱۰ سال فراخوان داد.

ششمین دوره جایزه «نشان اردیبهشت» با هدف توسعه ادبیات گرافیک، تقویت نظرورزی و ترویج نوشتار تخصصی در حوزه طراحی گرافیک بعد از ۱۰ سال فراخوان داد.

جعفر گودرزی رئیس انجمن منتقدان سینما به بهانه نوزدهمین جشنواره سینما حقیقت، یادداشتی را به روزنامه ایران ارائه کرد.

در سالهایی که سرگرمی از فضای فیزیکی به جهان دیجیتال مهاجرت کرده، پدیدهای وجود دارد که برخلاف جریان غالب، نهتنها کمرنگ نشده بلکه روزبهروز پرطرفدارتر شده است: کنسرت موسیقی. میلیونها نفر در نقاط مختلف دنیا حاضرند هزینه، زمان و سفرهای طولانی را برای حضور در یک اجرای زنده صرف کنند.

مسعود کیمیایی کارگردان سینما این روزها به دلیل مشکل ریوی در بیمارستان بستری است و پس از ترخیص، فیلمبرداری فیلم جدیدش به نام «عشق در انفرادی» را آغاز میکند.

مسعود کیمیایی که به دلیل برخی ناراحتیهای جسمی از چند روز گذشته در بیمارستان بستری بوده، به زودی ترخیص میشود.

اسامی آثار پذیرفتهشده در بخش میهمان هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» از سوی دبیرخانه این رویداد اعلام شد.

کارگاه «استراتژی در خلق دوباره حقیقت» با حضور گوران رادانوویچ، مستندساز اهل صربستان برگزار شد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دختر پریخانوم» به تهیهکنندگی و کارگردانی علیرضا معتمدی به پایان رسید.

دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینما حقیقت» گفت: سینمای ایران بویژه مستند سال سختی را امسال پشت سر گذاشت و عزیزان بسیاری را از دست دادیم.

داوران بخش مسابقه ملی نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.

فیلمبرداری فیلم ”دختر پری خانم” به کارکردانی علیرضا معتمدی در حالی به پایان رسید که مرضیه برومند پس از ۱۶ سال مقابل دوربین رفت.

امروز پنجشنبه (۲۰ آذرماه)، هشت سالن پردیس سینمایی ملت با اکران آثار راهیافته به نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، میزبان علاقهمندان سینمای مستند است.

محسن خانجهانی گفت: سینماحقیقت باید به پلتفرمی ملی برای هشدار و مطالبهگری تبدیل شود. این امر با تشکیل کارگروههای تخصصی، نشستهای بینرشتهای و ایجاد بانک داده مستندهای محیطزیستی امکانپذیر است.

الکساندر سیمینوک گفت: امیدوارم جوانهای ایرانی بتوانند مانند کارگردانهای قدیمی بروز پیدا کنند و تحت تأثیر سینمای غرب و هالیوود قرار نگیرند.

«پویش آب» و «جایزه کتاب سال سینمای ایران» دو موضوع مطرح شده در دعوتنامه از رسانهها برای نشست رسانهای خانه سینما با حضور همایون اسعدیان، مدیرعامل خانه بود اما آنچه صبح چهارشنبه (۱۹ آذرماه) از خانه سینما مخابره و تیتر خبرگزاریها میشد، حواشی مربوط به بازیگران در روزهای اخیر بود.

جشنواره سینماحقیقت، نوزدهمین دورهاش روز گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد. جایی که بخش مهمی از آثار امسال بار دیگر صدای زمین و هشدارهای زیستمحیطی را به محور گفتوگو بازگرداندهاند.

نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روز گذشته ـ چهارشنبه ۱۹ آذرماه ـ با برگزاری آیین افتتاحیه در پردیس سینمایی ملت آغاز به کار کرد؛ رویدادی که در یک دهه گذشته نهتنها به مهمترین فرصت نمایش سینمای مستند در ایران بدل شده، بلکه نقش خود را نسبت به جامعه، مردم و تحولات اجتماعی حفظ کرده است.

حسین نوروزی پژوهشگر مطالعات هنر درباره هنر تجسمی ایران، یادداشتی به روزنامه ایران ارائه کرد.

اولین اپیزود «آرت فر» تهران با تأکید بر متریال کاغذ در محل کانون پرورش فکری تهران در خیابان حجاب برگزار شد و گالریهایی از تهران و شهرستانها بهترین آثار هنری از هنرمندان را که روی کاغذ خلق شده بود، به اولین آرت فر تهران آوردند.

در روزگاری که بسیاری از سینماهای ملی در جهان زیر سایه جریان غالب هالیوود کمرنگ شدهاند، الکساندر سیمینوک، مدیراجرایی جشنواره جهانی مسکو، استاد دانشگاه و منتقد برجسته روس در گفتوگو با «ایران» از مسیری متفاوت سخن میگوید؛ مسیری که به باور او سینمای ایران با پافشاری بر اصالتهای اخلاقی، فرهنگی و خانوادگی خود آن را زنده نگه داشته است.