
انتشار معاهدات ۵۰۰ ساله ایران و ترکیه
کتاب معاهدات ایران و ترکیه از دوران عثمانی تا کنون (از سال ۱۵۵۵ تا ۲۰۲۱) توسط اداره آرشیو دولتی ترکیه در استانبول چاپ و منتشر شد.
کتاب معاهدات ایران و ترکیه از دوران عثمانی تا کنون (از سال ۱۵۵۵ تا ۲۰۲۱) توسط اداره آرشیو دولتی ترکیه در استانبول چاپ و منتشر شد.
تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ۱۵تا ۱۹ دی ماه تعطیل است.
پنج سال از غروب خورشید فروزانی که فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، میگذرد اما نامش همچنان جاودان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه در پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در جمع خبرنگاران بر پیگیری بیمه بیکاری هنرمندان تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردار سلیمانی رویای داعش را ناکام گذاشت.
از ۱۰دیسال۱۳۴۸ که «قیصر» در سینماها روی پرده رفت تا ۱۰دی سال۱۴۰۳ که بزرگداشت خالق «قیصر» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، ۵۵سال گذشته و خاطرات تماشای این فیلم در سینماهای مولنروژ، دیانا، رنگینکمان، رکس و ... در ذهن مخاطبان و تاریخ سینمای ایران حک شده است. عصر دوشنبه ۱۰ دی ماه در مراسمی که به همین بهانه به همت کانون کارگردانان خانه سینما برگزار شد، علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس جمهور نیز خاطره جالبی از علاقه و تلاشاش برای دیدن فیلمهای روی پرده اکران تعریف کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و نخستین سالگرد واقعه گلزار شهدای کرمان با عنوان «ایرانی قربانی تروریسم، گرامیداشت شهدای ترور» که ۱۲ دیماه در مرکز مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: شهدای ترور در مقابل افکار و اندیشه منافقین به مقابله برخاستند و برای همین شاهد جریانات ترور در کشور بودیم.
رئیس رسانه ملی کتاب « بوسه بر خاک پی حیدر (ع)؛ بحثی در ایمان و آرمان فردوسی با نقد نظریات و آرای برخی شاهنامهپژوهان معاصر» بهقلم علی ابوالحسنی (منذر) را در ششمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی معرفی کرد.
مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام علیالنقی (ع)، سالنهای نمایش سراسر کشور برای یک شب اجرایی نخواهند داشت.
مدیرعامل خانه موسیقی ایران با تاکید بر اجرایی شدن مجوزهای موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کل کشور باید یک رویه حاکم باشد، نباید مسئولان در هر استان برای خودشان سیاستگذاری کنند، همه نهادها باید به مجوزهای وزارت فرهنگ متعهد و پایبند باشند.
محمد فیلی پیشکسوت سینما و تلویزیون، گفت: کسی این روزها حالی از ما نمیپرسد؛ وقتی با پیشکسوتان کار دارند، آنها وسط میدان هستند و وقتی کاری به آنها ندارند، گوشه خانه.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار اصلاح بند ۱۱ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و منتفی شدن الحاق باغ جهانی عباسآباد به حریم شهر بهشهر شد.
قائممقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سواحل مَکُران و چابهار به عنوان مرکز بزرگترین بندر اقیانوسی ایران با توجه به نگاه ویژه مسوولان به ویژه سیاستها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه دریامحور، در آیندهای نزدیک به یکی از قطبهای مهم گردشگری در ایران و کل منطقه خواهد شد.
محمود مقامی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: چهره ایشان ماندگار است و شکی در آن نیست. علت اینکه مردم علاقه خاصی به سردار دارند، رشادتها و شجاعتی است که از حاج قاسم دیده و شنیدهاند، ضمن اینکه او عِرق ملی به خاک و وطن و مردم داشت و جانش را هم در این راه فدا کرد.
کاوه تیموری، جامعهشناس و خوشنویس معناگرا نمایشگاهی را در موزه جهانی امام علی(ع) برپا کرده که در راستای موضوعاتی اعم از تکریم خانواده، فرزندپروری و جوانی جمعیت است.
عملکرد سینماها تا پایان شب گذشته نشان میدهد که سینمای ایران موفق شده به لحاظ جذب مخاطب، به بالاترین میزان طی ۲۴ سال گذشته برسد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از تله فیلم «کد ۱۳۳» که با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، سرپرست معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد و عوامل تولید این تله فیلم، امروز سهشنبه ۱۱ دیماه در سالن اجتماعات بنیاد، برگزار شد، گفت رسالت اصلی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران مقابله با جریان تحریف با ابزار هنر است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه هیچکس نتوانست پروژه یکسانسازی را در جامعه اجرا کند اظهار کرد: امکان یکسانسازی در ایران ناممکن است.
تنها یک روز بعد از آن که صفحه یک روزنامه « ایران» با محوریت برجسته موضوع اقتصاد منتشر شد، تنها رسانه مکتوب دولت متهم به بی توجهی به تحولات اقتصادی شده است.
در میانه اکران انبوه کمدیهای بیمایه بر پرده سینماها که به شکلی ناخوشایند فضا را برای دیگر گونههای نمایشی تنگ کردهاند نمایش یک کمدی متفاوت از کارگردانی که «متفاوت نگاه کردن» و «متفاوت ساختن» به ویژگی خدشهناپذیر آثارش تبدیل شده، یک پدیده امیدوارکننده و یک روزنه حداقلی برای فرار از کممایگی و سرهم کردنهای تکراری است، فرمول روایی مورد استفاده در «صبحانه با زرافهها» در ادامه همان فرم و ساختار مورد علاقه سروش صحت در این سال ها بوده که بر دو عنصر کمدی موقعیت و فانتزی استوار شده است؛ عناصری که در یک نگاه کلیتر در تقابل با اکثر کمدیهای عامهپسند این چند ساله اخیر قرار میگیرند که تمرکزی افراطی و بیش از اندازه بر موقعیتهای فیزیکی بازیگران (از قد خیلی کوتاه تا خیلی بلند) و نظایر آن از یک سو و دیالوگهای ایهامآمیز اروتیک دارند و در پرداختشان کمتر میتوان طنز موقعیت به عنوان یکی از مهمترین عناصر ساخت آثار کمیک و البته نشانهای از تلاش برای آزمودن مسیرهایی تازه در عرصه طنز را به تماشا نشست.