آهنگساز و رهبر ارکستر «نوای آفتاب» با اشاره به شرایط نامناسب بازار تولید موسیقی گفت: حمایت اقتصادی در این زمینه وجود ندارد و هنرمندان مجبور هستند با تولیدات ۲۴ ساعته درآمد کسب کنند، در این شرایط آثار بیکیفیت تولید میشوند و این روند عمومیت دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ بستر تعامل، همکاری و پیوند است و دو کشور ایران و ترکیه ظرفیت فرهنگی مشترک بسیاری دارند و دو کشور باید از این ظرفیت بهرهمند ببرند.
همزمان با نزدیکشدن به چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران و حضور فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی محمد اسفندیاری و تهیهکنندگی مهدی مطهر از پوستر این اثر رونمایی شد.
معاون دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ با اشاره به اهمیت توجه به هوش مصنوعی در صنعت چاپ گفت: وزارت فرهنگ برنامه دارد تا برای هنرآموزان حوزه چاپ جلساتی برای افزایش آگاهی در زمینه هوش مصنوعی برگزار کند.
دو تن از شرکتکنندگان جشنواره تئاتر «هایفست»، با ارزیابی این دوره از جشنواره، ابراز تاسف کردند که جشنوارههای بینالمللی ما مانند دهههای گذشته در زمینه دعوت از گروههای معتبر بینالمللی موفق نبودهاند.
اگر نام امینالله رشیدی را جستوجو کنید، با تصویر مردی آراسته و خوشپوش که لبخندی گشاده به لب دارد رو به رو میشوید. رشیدی در طرز بیان نیز همین قدر آراسته بود و با متانت سخن میگفت. او با عشق زیادی از گذشته و موسیقی صحبت میکرد؛ او از نسلی بود که تا آخرین لحظه قلبشان به عشق موسیقی تپید.
مدیرکل سرمایهگذاری امور اشتغال استانداری تهران از افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی زنجیره ارزش راهبردی پوشاک خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برپا میشود.
جمعی از مسئولان نهادهای مرتبط با مقاومت اسلامی از ساترا بازدید و بر ضرورت همافزایی سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی در موضوع مقاومت اسلامی تأکید کردند.
حجتالاسلام فاطمی نسب گفت: نمود عینی تجلی شخصیت زن با هویت اسلامی را در حضرت معصومه (س) میتوانیم ببینیم، چرا که حضرت به عنوان یک زن کنشگر در عرصه سیاسی خفقانزده برای دفاع از کیان اسلام و ولایت علی ابن موسی الرضا (ع) تلاش کردند.
مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ با تاکید بر اینکه واردات صنعت چاپ به حداقل رسیده است، گفت: وزارت فرهنگ در راستای جهش تولید با جدیت تمام تلاش کرده تا واردات چاپی در این صنعت به زیر ۱۰ درصد برسد.
در سینمای ایران چراغی برای معدنچیان روشن نیست. این جمله را حضور با اغماض تنها ۵ فیلمی تایید میکند که به زندگی این قشر پرداخته؛ باقی، درامهایی بودهاند که بیهیچ نقد و اعتراضی، تنها برای خالینبودن عریضه، کارگر معدن را به بخشی از روایت خود راه دادهاند.