آخرین اخبار فرهنگ
آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان

آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای یک‌پارچگی سازمانی، شفافیت حداکثری، نظارت هوشمند و انضباط مدیریتی به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های فرهنگیان، ” سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان” تحت عنوان «پنجره» امروز آغاز به کار کرد.

دل قوی دار...

یادداشتی کوتاه به مناسبت اکران موفق مستند بلند «قوی دل» ساخته علی فراهانی صدر

دل قوی دار...

همان روزی که در هفدهمین جشنواره مستند حقیقت، در آن سالن تاریک، از بازتاب نور پرده نقره‌ای بر صورت تماشاگران، اشک و لبخند همزمان‌شان را دیدم، دانستم که علی فراهانی صدر کارش را خوب انجام داده و همین که قهقهه و آه حسرت، یکی در میان، فضای سالن را پر می‌کرد، برایم متصور بود که این فیلم پس از جشنواره هم می‌تواند مخاطب عامی که شاید پیش از این، مستند را در سینما ندیده، به دیدن خودش دعوت کند و هم اینکه دهان به دهان بچرخد و یکی به دیگری بگوید: «ببین، مستند قوی دل رو دیدی؟» و اگر گفت نه ادامه دهد: «تا رو پرده‌س برو ببین، تو سینما یه چیز دیگه‌س»

دهه شریفی که در دل کمدی‌ها قربانی می‌شود

قربانعلی طاهرفر از تصویر دهه ۶۰ در «آپاراتچی» به «ایران» گفت

دهه شریفی که در دل کمدی‌ها قربانی می‌شود

خیلی‌ها دهه ۶۰ را از تاریخ‌سازترین دهه‌های فیلم و سینمای ایران می‌دانند. فارغ از تأثیر این دهه در جریان سینمای ایران، بازتاب این دهه در سینمای ایران هم به یک جریان و مؤلفه تکرار شونده در آثار سینمایی دو دهه اخیر تبدیل شده و اغلب فیلمسازان متولد این دهه بازگویی خاطرات‌شان از آن دوره و همین عشق به سینما را ‌به فیلم‌هایشان آورده‌اند.

فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه

فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه

فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا به عنوان ظرفیت های اثرگذار برای تهییج فطرت ها در جهت رسیدن به آرمان های حسینی، منتشر شد.

اعتصاب در کمین جشنواره کن

اعتصاب در کمین جشنواره کن

حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره کن، می خواهند در جریان برگزاری دوره آتی این جشنواره، دست به اعتراض نسبت به شرایط کاری خود بزنند.