رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب با اشاره به اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هنوز به لیست واحد نرسیدهاند، گفت: احتمال وقوع هر نوع اتفاقی تا ۲۴ ساعت قبل از تبلیغات وجود دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون احزاب و جناحهای سیاسی در مسیر اتحاد در حال حرکت هستند، گفت: ارائه فهرست واحد از سوی شورای ائتلاف، جبهه پایداری و ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) دور از دسترس نیست.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ایجاد بستر ارائه انواع تخفیفهای قبوض خدمات آب، برق، گاز برای گروههای حمایتی در سامانه املاک و اسکان خبر داد.
هزاران تن از حامیان فلسطین در لندن امروز (شنبه) برای نوزدهمین هفته متوالی در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند و خواستار برقراری آتشبس فوری در این منطقه شدند.
رونمایی از پروژههای هستهای ایران که در روند پیشرفت صنعت صلحآمیز اتمی کشور یکی پس از دیگری صورت میگیرد، ایران ستیزان را بر آن داشته تا تصویر این پیشرفتها را در قابی بنشانند که عرض و طول آن قاب، فریب است.
منابع رسانهای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و شهادت چهار نفر از جمله یک مادر و ۲ کودک خبر دادند.
لیلی عاج، نمایشنامهنویس و کارگردان باسابقهی تئاتر، با فیلم «سرهنگ ثریا» نخستین تجربهی سینمایی خود را پشت سر گذاشته است؛ فیلمی که در ظاهر با سوژهای بکر و احساسبرانگیز سر و کار دارد، اما در اجرا و فرم، نتوانسته ظرفیت عاطفی و دراماتیک خود را به تصویر بکشد.
«بیبدن» آخرین ساخته مرتضی حسین علیزاده از همان نخستین لحظات تماشای خود، ناخودآگاه ذهن مخاطب را به یاد یکی از پرسروصداترین پروندههای جنایی دهه نود، قتل «غزاله شکور» میاندازد. هرچند سازندگان، شباهت اثرشان به آن پرونده را انکار کرده و فیلم را ترکیبی از چند ماجرای مختلف دانستهاند، اما جزئیات داستان بهقدری همپوشان با واقعیت آن پرونده است که این انکار چندان قابلباور نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکاییها علناً اعلام کردهاند در برابر ایران به پیروزی دست نیافتهاند، گفت: دشمن با انتخابات پرشور باز هم اشتباهات محاسباتی خود را خواهد دید.
سینمای ایران مدتی است که تبدیل به جولانگاهی برای کمدیهای تجاری شده است؛ آثاری که تنها هدفشان، اشغال پردههای سینما برای فروش حداکثری است، فارغ از کیفیت هنری یا محتوایی. در این بازار، حضور کارگردانانی با کارنامههای درخشان و جدی در ژانرهای دیگر، گاهی منجر به نتایج ناامیدکننده میشود.
فیلم اول امید شمس، «ملاقات خصوصی»، قدمی جسورانه و ضروری در سینمای ایران محسوب میشود. این فیلم نه تنها یک داستان عاشقانه متمایز را روایت میکند، بلکه با تزریق لحن واقعگرایانه و بیپروا، توانسته است کلیشههای ژانر خود را به چالش بکشد.
فیلم «دسته دختران» ساخته منیر قیدی، ادامه مسیر او در پرداختن به زنان قهرمان در تاریخ معاصر ایران است؛ تلاشی که در اثر قبلی او، «ویلاییها»، با تمرکز هوشمندانهتر بر داستان و شخصیتها، به موفقیت رسید.در این اثر جدید، قیدی با بودجهای بیشتر، پای خود را مستقیماً به دل میدان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، بهویژه در مقطع آزادسازی خرمشهر، میگذارد.